Lepote Prage iz perspektive moje družine

Nikoli nisem rada potovala v večjih skupinah. Dogovarjanje in prilagajanje, kaj si bomo ogledali, kam in kdaj bomo šli na kosilo ter koliko časa se bomo zadržali v določeni trgovini, sta me vedno spravila v slabo voljo. Pa ne toliko zaradi tega, ker ne bi bila prilagodljiva, enostavno se mi ni dalo tratiti časa v hotelskem lobiju ali na kavi, da bi dokončno dorekli, kaj vse bomo počeli. Ko potuješ v večji skupini, se ne moreš ogniti niti čakanju. Vedno nekdo ni točen, vedno nekdo potrebuje več časa, da zaužije kosilo in vedno nekdo hodi počasneje kot ti.

Mansardno stanovanje v centru Prage smo najeli preko Airbnb
Pogled na Vltavo in Prago s Praškega gradu
Sprehod po aleji Vaclavske Namestih
Gneči na Karlovem mostu je težko ubežati
Trg na Staromestske Namesti

Obisk velemesta z otroci daje slutiti na težave. Meni in možu veliko pomeni podaljšano kosilo, ko se brez težav v restavraciji lahko zasediš še vsaj uro po zaužiti sladici. Fant obožuje vožnjo s podzemno železnico in zgolj italijansko hrano, hčeri pa je najpomembnejše, ali ima najeto stanovanje wifi in ali v Pragi strežejo tako dobre hamburgerje kot jih pripravim jaz. Veliko želja bo potrebno uskladiti, da se ne bomo že drugi dan gledali grdo.

Astronomska ura na Staromestske Namesti neprekinjeno deluje že več kot 500 let
Glavna železniška postaja v Pragi
Podhodi in pasaže v Pragi v stilu Art Nouveau so še posebaj zanimivi
Mesto
Češka je poznana po svojem kristalu. Če ste ljubiteljica lestencev, je trgovina Preciosa je vredna obiska.

Da bi izpolnili ‘osnovne’ življenjske potrebe (danes mednje v naši družini žal sodi tudi 24-urni dostop do wifija in pašta za večerjo), smo v Pragi najeli stanovanje v centru mesta. Težavo s parkiranjem smo uredili z eno od bližnjih mestnih garaž. Za petdnevno parkirnino smo odšteli okoli 120 evrov. Mansardno stanovanje s kuhinjo, kopalnico, spalnico in bivalno sobo, v kateri se je kavč  zvečer spremenil v ležišče za otroka, je bilo precej prostrano in na zares dobri lokaciji, saj smo peš do promenadne ulice Vaclavske namesti potrebovali zgolj nekaj minut. Alejo sem si iz svojih prejšnjih obiskov zapomnila povsem drugačno. Edina resna trgovina na njej v tistem obdobju je bila trgovina s čevlji Bata. Ponudba je bila bolj skromna, a je bila prodajalna s svojimi tremi nadstropji vseeno veliko doživetje. Danes je na Vaclavskih namestih moč najti trgovine in blagovne znamke, ki krasijo glavne ulice v vseh večjih mestih. Tudi ponudba  ulične hrane ni več tako češka kot jo pomnim.  Ostalo je zgolj nekaj kioskov, v katerih strežejo pečene klobase s kislim zeljem na dveh rezinah črnega kruha, zato pa se jim je pridružilo precejšne število Burger Kingov, Pizza Hutov in McDonald’sov. Danes so v Pragi na ulici veliko bolj popularne slaščice.

Havelska tržnica deluje že od 1232. leta
Prikupni majhni trgi vas bodo očarali z barvitimi fasadami
Samo ena od številnih nakupovalnih hiš v centru mesta Prage
Trdlenik
V starem mestnem jedru boste videli voziti zgolj limuzine in starodobnike

Otroka sta se odločila, da poskusita tradicionalni  Trdelnik, na ognju pečeno votlo sladko testo, ki ga pečenega največkrat napolnijo z vanilijevim sladoledom, čokolado in jagodnim prelivom ali zgolj posujejo s sladkorjem in cimetom. Slaščica je precej nasitna, zato si lahko predstavljate, da se je v njunih rokah pacala še uro po tistem, ko sta si jo zaželela. Največ težav smo imeli uskladiti jedilnik. češki cmoki ali kot jim pravijo Čehi, knedlički, z golažem, pivske klobase s sladkim zeljem, krače in zrezki v omakah se ne sliši kot hamburger, pica, in špageti. Na češkem jedilniku sta sprejela zgolj pražen sir. Dogovorili smo se, da gremo na kosilo dvakrat, enkrat v češko restavracijo, drugič v italijansko ali kuhinjo z mednarodno ponudbo. V vsaki gostilni smo naročili po dva obroka in si hrano, če je bila vsem po godu, delili, oziroma smo se namesto s predjedjo zadovoljili s pijačo in na obrok počakali v naslednji restavraciji. Večerje smo pripravljali doma. Na ogled mesta smo se pripravili zjutraj po zajtrku. Z glasovanjem smo izbrali muzeje, lokacije ali predel mesta, ki smo si jih ogledali skupaj. Popoldneve smo si razdelili glede na interese. Če sva s hčerjo odšle raje po nakupih, sta fanta odšla v muzej iluzij ali v muzej železnic. Danes se mladini ne da hoditi (no, vsaj mojima dvema). In če sem v preteklih obiskih Prage razdalje zlahka obvladovala peš, smo se tokrat za vsak dodaten kilometer spuščali v podzemlje na vožnje s podzemno železnico. Vseeno nam je na dan uspelo prepešačiti kar nekaj kilometrov in premagati tudi do 300 stopnic.

Kristal
Praški grad Hradčani
Pot do gradu Hradčani se vije skozi staro mestno jedro, kjer vas bo gotovo očarala arhitektura

Praga je definitivno mesto, ki na svoj zelo poseben in unikaten način združuje preteklost in sedanjost, za moj okus veliko bolj s stilom kot ostala večja evropska mesta. Češka prestolnica se ponaša tudi s svojo dostopnostjo in življenjsko energijo ulic, ki vsekakor niso samo kulisa za turiste. Če se v Prago odpravljate prvič, je tu kratki pregled lokacij, ki jih je vredno obiskati:

Zgodovinski center mesta

Trg na Staromestske Namesti sodi med enega najlepših trgov v Evropi. Poznan je po svoji astronomski uri, ki neprekinjeno deluje že več kot 500 let in najlepši knjižnici na svetu Klementinum. Danes na trgu in bližnji okolici njega lahko najdete številne kavarne, restavracije, ulične kioske s hrano (poskusite na ognju pečen pršut serviran na kosu kruha in Trdlenik) ter delikatese.  Na vhodu v sodobno gledališče se nahaja tudi Kafe Damu, ki je zbirališče domačih intelektualcev in kreativcev.

Narodni muzej na Vclavskih Namestih.
V muzeju uporabnih umetnostih je trenutno razstava o največji češki modni oblikovalki, Hana Podolska
V muzej vizualnih iluzij smo se odpravili skupaj z otrokoma.

Praški grad Hradčani

Praški grad je največji grad na svetu. Zaradi njegove ‘zlate’ barve, ki mu jo pričara zahajajoče sonce,  mestu pravijo  Zlata Praga. V njem so v zgodovini kraljevali češki kralji, kralji svetega Rimskega cesarstva, danes tradicijo nadaljuje predsednik Češke Republike, ki v dvorcu biva v času svojega mandata. Nova kraljeva palača in vrtovi pa so bili obnovljeni pod vodstvom slovenskega arhitekta Jožeta Plečnika. Če se ne marate vzpenjati po ozkih, krožnih stopnicah, vam ogled z razglednega cerkvenega stolpa odsvetujem.

Karlov most

Na poti iz zgodovinskega dela mesta do Hradčanov boste prečkali Karlov most z impozantnim kipom sv. Ivana Nepomuka, zaščitnika Češke in še tridesetimi drugimi kipi v baročnem stilu.

Število povzpetih etaž je skrbno beležila Samsungova pametna ura
Plečnikova cerkev
Privlačna kavarna v moderni pasaži z dekor trgovinicami

Muzeji in galerije

Letos je Češka praznovala 100. obletnico Republike. V ta namen so v mesecu novembru znova odprli prenovljen Narodni muzej (vstopnine do konca leta ni). Potem je tu tudi Mucha Museum – muzej, ki je posvečen delu in življenju češkega Art Nouveau umetnika Alphonsea Muchae. Še posebej zanimiva je muzejska trgovina, kjer lahko kupite darila in posterje z značilnimi motivi prej omenjenega artista. Obiska vredna sta tudi muzej uporabnih umetnosti in muzej železnic.

Nakupovanje

Na Parižški ulici boste našli najpomembnejše in največje svetovne luksuzne blagovne znamke. V ponudbo so se uspeli ‘vriniti’ tudi mladi in perspektivni češki modni oblikovalci. Na ulicah Prikope in Paladium boste našli manjše šoping centre in večino high street blagovnih znamk, med drugimi Zaro, Mango in H&M.  Med nakupovanjem se lahko oddahnete v poznanih art nouveau kavarnah Cafe Louvre, Cafe Savoy in v  Kavarna Slavia.

Deli s prijatelji

Komentiraj

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Naroči se na naš YT kanal