Instagram: Osvobojeni terorja številk!

Število všečkov je postalo svojevrsten statusni simbol, ki uporabnikom socialnih omrežij zastira pogled na resnico in jih vse pogosteje celo spravlja v obup in depresijo. Nenehen pritisk, da je uspeh na Instagramu enak uspehu v resničnem življenju dokazano vpliva na psihološko stanje in samopodobo uporabnikov te aplikacije.

Vir: Pinterest

Prav zaradi slednjega je bil zadnje čase Instagram še posebej na udaru. To še vedno izredno priljubljeno družbeno omrežje se je iz platforme, ki je bila zasnovana kot simpatičen foto album, kjer so uporabniki v obliki fotografij z okolico delili svoja osebne trenutke in mnenja, spremenilo v poslovno okolje s prodano vsebino in všečkom kot njeno valuto. Z všečki neusmiljeno trgujejo vplivneži, saj ti trenutno predstavljajo edini merljiv pokazatelj, zakaj naj bi nekdo vlagal vanje. Takšno “poslovno” okolje naj bi škodljivo delovalo predvsem na mlajšo populacijo, zaslediti je mogoče vse več konkurence in tekmovanja celo med prijateljicami, medtem ko naj bi bili s številom všečkov nekateri tako obremenjeni, da so pod pritiskom in v želji po všečnosti podlegli depresiji. Vsebina, ki jo je danes mogoče najti na tej platformi, je vse pogosteje omejena zgolj na reklamiranje modnih blagovnih znamk, kozmetike, avtomobilov, bančnih kartic ter hotelov in vse bolj se zdi, da je to nekoč pozitivno družbeno omrežje postalo zateženo in depresivno mesto, na katerem ljudje zgolj obsojamo, nenehno tekmujemo, drsimo s prstom v neskončnost istih objav, zaključujemo in se obremenjujemo.

Vir: Pinterest

Zdaj pa si zamislite Instagram, osvobojen terorja številk. Zamislite si Instagram, na katerem nihče več ne bo videl, koliko sledilcev vam sledi, koliko ljudem sledite vi in koliko všečkov je zbrala vaša fotografija sončnega zahoda, ob katerem vas je prezeblo do kosti in kar niste mogli dočakati trenutka, da se vrnete v hišo. Če vprašate mene, bi to družabno omrežje kar naenkrat postalo veliko bolj domače, pristno, nezaigrano, se pravi takšne fotografije ne bi najbrž niti posneli. Težko verjamem, da bi še kdo vstal ob 4. zjutraj samo zato, da bi se uredil in posnel fotografijo na Španskih stopnicah v Rimu ob 5 in 30 minut, ko na njih še ni pretirane gneče. Ali pač?

Vir: Pinterest
Vir: Pinterest

Bodisi zaradi slabega vpliva na mlade ali zaradi vedno bolj podobne prodane vsebine so se na Instagramu odločili testirati idejo, ki bi to družabno omrežje znova zdravo približala uporabnikom. Testiranje se je pred nekaj tedni začelo na majhnem številu uporabnikov v Kanadi. In zakaj pravzaprav gre? Številke in statistiko bi lahko videli le uporabniki, ki so fotografijo/vsebino objavili, medtem ko bi za vse ostale te številke ostale skrite. S to odločitvijo bi vsebina objav znova postala pomembnejša od številk, aplikacija Instagram pa bi namesto današnje frustracije in vzporejanja znova postala izvor zabave in veselja.

Vir: Pinterest
Vir: Pinterest

Zdaj pa si zamislite, kako so na takšen poskus odreagirali vplivneži, ki so prav to statistiko uporabljali kot valuto, s katero so opravičevali svoj status vplivneža in z njo sklepali nove posle. Upravičeno so skočili na noge, saj bi se v primeru nove opcije verjetno veliko težje dogovorili in obdržali posel ter sponzorirano vsebino na enakem nivoju kot doslej. Število vplivnežev bi se takoj prepolovilo, saj bi postalo praktično nemogoče ugotoviti, kdo je popularen in posledično vpliven na Instagramu. Omenjena “panika” pa kaže tudi na dejstvo, kako krhka in prazna je zgodba o vplivnežih in modelih z Instagrama,  ki za seboj nimajo svoje spletne strani ali vsaj bloga. Ena sama odločitev vodstva Instagrama lahko v trenutku izbriše tisoče in tisoče virtualnih karier v stilu memea, ki že leto dni kroži po spletu: ‘Si predstavljaš, da ukinejo Instagram in ti ni kar naenkrat nisi več model, urednik, voditelj, strokovnjak za avtomobile, potovanja … “Seveda so z Instagrama sporočili, da v primeru, da bo nova opcija resnično prišla v uporabo (sama sicer dvomim, da se bo to  zgodilo), delajo na alternativnih dodatkih, ki bodo vplivnežem pomagali potencialnim partnerjem pokazati vrednost svoji objav. Bi nas pa takšna skrita opcija vsekakor osvobodila črednih všečkov zaigranih in prodanih objav, pa tudi všečkom za všečkam in sledim za sledenje bi se omililo.

Vir: Pinterest

Kaj menite, je čas, da si končno spočijemo?

Petra Windschnurer
Petra Windschnurer

Že kot deklica sem razvila ljubezen do estetike oblačenja. Ne bom se zlagala, če rečem, da mi je bila položena v zibko. Danes delujem kot modna urednica revije Elle in gostojuča piska za najbolj bleščečo spletno stran na svetu, Glitter. Z veseljem bom z vami delila mnenja in dejstva.

Ni komentarjev. Bodi prvi!

Komentiraj

Vaš email naslov ne bo objavljen.