Kako olajšati simptome PMS-a

Na neko običajno sredo opazite, da vas moti prav vse na vašem partnerju (kar vas sicer še včeraj ni motilo) in se začudeno sprašujete, kako to, da sta še vedno skupaj. V prometu vam z jezika hitro uide kaj sočnega, za kar se hitite opravičevati otroku na zadnjem sedežu, ki vas je opozoril, da je to grda beseda, in obljubite, da boste doma v šparovček lepih besed stisnili 1 evro. Tudi vaš zlati otrok, ki pazi na vaše lepe manire in njegovo polžje preobuvanje v copate, ko se vam že tako strašno mudi v službo, v vaših mislih sliši nekaj krepkih. Na poti v službo vas pa še zagrabi bolečina v trebuhu. In takrat se spomnite. Seveda, menstruacija prihaja, še prej pa prijatelj PMS. Prijatelj? Nezaželeni spremljevalec je prava beseda. Ignorirate ga, ga vsakič znova odganjate od sebe, ampak on se pojavi prav vsak mesec in vas gnjavi, vas in vašo okolico. Ker prav nihče ni varen pred vašimi nihanji razpoloženja, tudi prijatelji in sodelavci ne.
vir: Pinterest
vir: Pinterest

In to je samo nekaj od približno 150 možnih PMS simptomov. Nekaterim med nami so namreč poznani tudi napihnjenost v spodnjem delu trebuha, bolečine v križu, nerazumljivo hrepenenje po sladkarijah in ogljikovih hidratih, boleče prsi, slaba koncentracija in pozabljivost, zaspanost, preobčutljivost, anksioznost, agresivnost in jezljivost, nespečnost, zmanjšanje spolne sle, driska ali zaprtost, jok brez pojasnila. Svojih razvad ni treba v celoti opustiti; dobro je, da vsaj 10 dni pred menstruacijo, takrat ko skoraj zanesljivo pride njen nezaželeni spremljevalec, pazite, da se veliko gibate in začnete s PMS dieto. Dobro se je odpovedati tudi alkoholnim pijačam, cigaretam, belemu sladkorju, maslu, rafiniranemu olju, jajcem, praženi hrani, polnomastnim mlečnim proizvodom. Zares zelo pomembno je, da se zadržite in odpoveste sladkarijam; če vam uspe iz prehrane izločiti sladkarije pet do sedem dni, lahko pričakujete, da boste imele tudi kasneje veliko manjšo željo po njih.

vir: Pinterest

Živila, ki zmanjšujejo predmenstrualne tegobe:

LOSOS, OREHI IN LANENO SEME
Mastna hrana je v drugi polovici menstrualnega ciklusa odsvetovana, kar pa ne pomeni za zdrave, omega 3 maščobe. Živila, ki imajo teh maščob v izobilju, so skuše, losos, avokado, laneno seme in orehi. Vključite jih v dnevno prehrano in lažje se boste prebile skozi čas predmenstrualnih tegob.

BANANE
Visok nivo kalija odpravlja odvečno vodo v našem telesu. Stabilizira se tudi raven sladkorja v krvi, poveča pa se proizvodnja hormona sreče. Banana je tudi dobra zamenjava za nezdrave sladkarije.

ŠPINAČA IN BROKOLI
Simptome PMS se lahko ublaži s povečanim vnosom železa, ki ga vsebujejo zelena živila – špinača, blitva, brokoli, veliko ga je tudi v cvetači in kakavu. S tem mineralom lahko ublažimo glavobole, živčnost in slabo razpoloženje.

STROČNICE
Vsebujejo veliko rastlinskih vlaken in naravnih ogljikovih hidratov, kar nam zagotavlja dobro prebavo in hormonsko ravnovesje.

vir: Pinterest

JOGURT
Jogurt je živilo, ki uspešno dvigne nivo kalcija, ki je v obdobju PMS v našem organizmu znatno nižji. Dovolj visoka raven kalcija vsekakor zagotavlja boljše razpoloženje.

MANDLJI
Mandlji vsebujejo visok delež vitamina E, ki pomaga pri problematični koži, občutljivih in bolečih prsih, bolečinah in razdražljivosti.

Samo zdrava prehrana pa ni dovolj za naše psihofizično razpoloženje, pomembno je tudi, da poskusimo zmanjšati dnevni stres in poskrbimo za kakovosten osemurni spanec. Ne pozabimo niti na sproščujoče dejavnosti, na denimo vadbo joge, masažo ali toplo kopel. Ko boste imele naslednjič vrh glave domačih, službenega sestankovanja in morda celo dogajanja na domačem in svetovnem parketu, se spomnite na pesem z znanim optimističnim refrenom: »because i’m happy«, pojejte banano in se odpravite na sprehod po sončku. Če je le možno, sami, če si seveda lahko dovolite tak prestiž ☺!

vir: Lunay
Foto: Lost Production

Lunay, slovenska blagovna znamka, ki nam ponuja higienske vložke in tampone iz 100 % bombaža, je ustvarjena za ženske s pozitivnim odnosom do sebe, drugih in življenja. Je zadovoljna in srečna, samozavestna, poučena in odločna. Skrbi za svoje zdravje in je odgovorna do narave. Predana je aktivnemu načinu življenja in spodbuja ženske, naj začutijo moč v sebi. Ta teden vam Lunay podarja: en paketek ščitnikov perila in en paketek dnevnih vložkov Lunay. Sodelujete tako, da delite članek s svojimi prijateljicami in svoje podatke pošljete na darilo@glitter.si. Imejte čudovit dan!

Lorella Flego
Lorella Flego

Obožujem biti ženska in tega ne bi zamenjala za nič na svetu. Moda mi je bila položena v zibelko, v njeni družbi pa mi ni nikoli dolgčas. Glitter.si je moj osebni pogled v svet ...

Ni komentarjev. Bodi prvi!

Komentiraj

Vaš email naslov ne bo objavljen.