Kako se počuti trenutna moda

Ne glede na to, ali pripisujete nedavni premik v modi našemu političnemu ozračju, družbenim medijem ali pa Saturnu v kozorogu, ni dvoma: esencializem je v zraku. Potreba po racionalizaciji, poenostavitvi in zmanjševanju stvari na samo njihove najbolj potrebne dele je očitna. To gibanje je bilo še posebej zanimivo opazovati med mesecem mode, ko morajo blagovne znamke žonglirati z mentaliteto »manj je več« z namenom, ki je v ospredju oblikovanja in izdelave oblačil: čim več prodati.

Vir: Pinterest
Vir: Pinterest
Vir: Pinterest

To je občutljivo ravnotežje med zadovoljevanjem želja potrošnikov, ne da bi pri tem žrtvovali identiteto blagovne znamke, in nenehnim spopadom za tržno rast. Posebej je občutljivo, če si potrošniki želijo poenostavitve. Prada in Bottega Veneta, znamki, ki sta septembra v Milanu predstavili svoji kolekciji za pomlad in poletje 2020, sta po tej tesni vrvi stopali na izrazito različne načine.

Vir: Pinterest
Vir: Pinterest
Vir: Pinterest

»V tem trenutku, ko je vse odvečno – preveč mode, preveč oblačil – sem poskušala delati tako, da je oseba najpomembnejša,« je Miuccia Prada za novinarje sporočila kontekst za svojo novo kolekcijo. Prva kreacija na modni pisti je bila daleč najočitnejši primer tega truda: tanek siv polo pulover je bil zapet vse do vrha, zataknjen v podobno prosojno belo krilo, prazno platno, na katerega lahko ženska, ki ga nosi, odtisne sebe in svoj osebni slog. Prazen, a ne dolgočasen – napaka bi bila, če bi Pradino preprostost zamenjali s pomanjkanjem namere. Vsaka podrobnost je prežeta z namenom, še posebej tista, zaradi katere pomislite: Kdo je to? namesto: Od kod je tisto krilo?

Vir: Pinterest
Vir: Pinterest

Vesela sem, da se je Miuccia dotaknila ideje o presežku, odvečnosti. Že nekaj let se tedni mode zdijo kot precej odvratna razstava nepotrebnega presežka in mislim, da to velja za veliko več kot samo modo. Mogoče sledim preveč »vplivnežem«, vendar sem že zelo naveličana čezatlantskih letov v kabinah poslovnega razreda, IGTV ogledov luksuznih hotelskih apartmajev v najdražjih mestih na Zemlji, ki so večji od mojega stanovanja, prizorišč, ki so obkrožena v razsipnem dekorju za dogodek, ki traja morda pol ure, razkošnih večerij, na katerih nihče v resnici nič ne je, oblačil, ki jih bomo nosili enkrat in jih nato arhivirali, ko pride naslednja stvar.

Vir: Pinterest
Vir: Pinterest
Vir: Pinterest

Čeprav je krilo prepoznavno na modni pisti, ga na ulici nikoli ne bi prepoznali za Pradinega, kar je pravi smisel vsega skupaj. Nekateri kosi so bolj nakazovali največje razpoznavnosti blagovne znamke, kot svetlo oranžni plašč, okrašen s perlastimi turkiznimi listi in plastičnimi  gumbi, vendar na splošno, še posebej v zvezi z neonskimi in pisanimi barvami ter puhastimi obroči za lase zadnjih sezon pri Pradi, je bila ta kolekcija izjemno enostavna. Barve so bile večinoma trdne in temne – predvsem za spomladansko kolekcijo, silhuete so bile vidno krojene, detajli pa so bili neznačilno zadržani.

Vir: Pinterest
Vir: Pinterest

Kljub temu je preprostost, kot si jo je zamislila Miuccia Prada, opazno nasprotje ekvivalentu kreativnega direktorja znamke Bottega Veneta, Daniela Leeja. Na modni reviji je bil edini dejanski kos oblačila prve kreacije na modni pisti črna obleka z eno naramnico in brez enega detajla, ki bi jo ločil od neskončnega števila drugih črnih oblek z eno naramnico, ki obstajajo na svetu. Prepoznavni dejavniki videza niso imeli ničesar s samo obleko in vse z dvema modnima dodatkoma, ki sta mu bila priložena: ogromna rumena torba in beli natikači z visoko peto, ki so spominjali na svežo meringo, oboje pa je bilo privlačno tudi brez logotipov ali nepotrebne okrasne železnine.

Vir: Pinterest
Vir: Pinterest

Večina oblačil v novi kolekciji je služila kot ozadje za dodatke; celo pri občasnih oranžnih ali modrih oblekah z bleščicami je bilo videti, da so bile oblikovane z zmernostjo. Takšen je Leejev impresiven pristop k racionalizirani modi: vadba zadrževanja, da bi poudarila dodatke, ki so redka kombinacija preprostih in Instagramabilnih, izdelanih z namenom, da postanejo »it« kos s trenutkom, ko se pojavijo na pisti. V tem smislu je, čeprav je Bottega Veneta vzorec sedanje industrijske estetske obsedenosti v industriji, še vedno sam po sebi trend, dokaz, da proizvodni trendi in prizadevanje za preprostost niso nujno medsebojno izključujoča prizadevanja. Prav tako predstavlja zanimivo nasprotje s Pradino različico enostavnosti, ki nima trendovstva, vendar ohranja trden oprijem ustreznosti.

Vir: Pinterest
Vir: Pinterest
Vir: Pinterest
Vir: Pinterest

Novi kolekciji Bottega Veneta in Prade sta dve značilni plati istega preprostega kovanca, prvi je zasut s poznano drznostjo, drugi pa odet v strateški razcvet, ki ga označuje ekscentričnost. Vsak oblikovalec poskrbi za različne ženske z različnimi stilskimi občutki, vendar so njihove najnovejše ponudbe dokaz, da so njihovi motivi usklajeni – da gojijo preprostost, ne da bi pri tem žrtvovali veselje.

Manca Pogačar
Manca Pogačar

Lepota življenja vabi mojo dušo od začetka mojega zavedanja. Iskrenost in pristnost sta vodilo moje ljubezni do ubesedovanja, zato je literarno novinarstvo, tudi modno, ki ga lahko udejanjam tudi s pisanjem za Elle Slovenija, moj sanjski poklic, življenjski moto pa predajanje lepoti na vseh nivojih bivanja in uživanja življenja.

Ni komentarjev. Bodi prvi!

Komentiraj

Vaš email naslov ne bo objavljen.