Pomoč ženskam, divja Afrika in nakit: Jimani Collections

Nakit ponavadi predstavlja prav tisti ključni del, ki celotnemu videzu nudi popolno piko na i. Naj gre za kose, vredne nekaj evrov, ali pa tiste nesramno zasoljene, ženske z nakitom pač delujejo elegantnejše, bolj dodelane in nasploh bolj prefinjene. Pred kratkim sem se srečala s kolekcijo, pri kateri me je poleg dizajna prevzel celoten koncept, ki stoji za njim. Jimani Collections namreč nudi veliko več kot zgolj lep nakit, saj le-ta prihaja izpod rok kenijskih žensk, ki živijo v pomanjkanju. Več pa v tokratnem intervjuju.

Jimani Collections
Jimani Collections

1. Kako se je vse skupaj začelo oziroma od kod ideja?

Ustanoviteljica Jennifer Bentley je svoje otroštvo preživela v vzhodni Afriki, kjer je odraščala poleg velike revščine. Zaradi izpostavljenosti slednji že od malih nog je Jen pričela strastno raziskovati poslovne možnosti, ki bi tamkajšnjim ljudem omogočile dostojno delo za preživetje. Osebno sem bila med potovanjem po Indiji priča srce parajoči revščini, še posebej med ženskami in otroci. Mnoge od teh revnih družin niso poznale drugega – možnosti za izboljšanje njihovega položaja so bile izredno majhne ali še prej, nične. Vedela sem, da je potrebno storiti nekaj, da se ta grozni cikel prekine in to nekaj so bile priložnosti, predvsem za ženske, da one in njihove družine zaživijo dostojno življenje. Moje zanimanje za socialno podjetništvo me je tako pripeljalo do Jen, ki je ustanavljala organizacijo Jimani Collections za ženske v Keniji. Po dolgem planiranju in določanju prioritet smo zbrale ekipo ter leta 2014 lansirale prvo kolekcijo.

2. Z nakupom nakita in dodatkov Jimani ne dobimo zgolj ročno narejenega izdelka, temveč še veliko več. Kakšna je zgodba za tem?

Res je! Vse naše izdelke ročno izdelajo ženske iz Nairobija v Keniji, ki živijo v pomanjkanju. Skozi izobraževanje, ki zajema kreiranje in izdelavo proizvodov, postanejo dovolj izobražene, da po morebitnem odhodu iz našega podjetja lahko pričnejo svojo lastno podjetniško pot. V naslednjem letu načrtujemo obširen izobraževalni program, ki bo ženskam ponudil osnovne veščine poslovanja, s katerimi bodo lahko postale samozadostne podjetnice. Vse naše zaposlene so deležne polne plače, hrane in finančne pomoči pri bivalnih izdatkih, kar seveda močno vpliva na njihova življenja.

Jimani Collections
Jimani Collections; foto: Alice Lee

3. Ali na vaše kreacije vplivajo Afriške zapuščine in tradicije, ali gre predvsem za modernejši, globalni slog?

V dizajn vsekakor vključujemo tudi afriške elemente, ki jih večkrat prispevajo prav naše ženske in njihovo okolje. Kljub temu pa globalni trg vseeno zahteva tudi modernejše kreacije, zato želimo vedno znova ponuditi pravo zmes obeh. Nekateri naši izdelki tako na primer vsebujejo ponovno uporabljene in nadgrajene (t.i. upcycled) kravje rogovje, torej kosti, ki bi jih sicer lokalni kmetje, od katerih rogovje dobavljamo, zavrgli. Za nomadska plemena v Afriki so namreč živali svete, zato je ključnega pomena, da jih častimo tudi z uporabo njihovih kosti. V sodelovanju z lokalnimi rokodelci te kosti dobijo moderen dizajn, medtem ko skupnost poskrbi, da so uporabljene na najbolj učinkovit in časti vreden način, ki je hkrati tudi v skladu z njihovo tradicijo.

Jimani Collections
Jimani Collections

4. Kakšne materiale in tehnike uporabljate?

V samem bistvu se osredotočamo na uporabo trajnostnih, lokalnih materialov, kot so reciklirano steklo, medenina, perlice in kosti. Sodelujemo z lokalnimi rokodelci moškega spola, ki so zmožni poliranja in varjenja kompleksnih, zahtevnih kreacij, medtem ko naše ženske gravirajo, loščijo in sestavljajo te kose od začetka do konca. Večkrat so prav ti rokodelci obiskali podjetje z namenom, da naše ženske naučijo pravilnega pristopa in dela z raznoraznimi materiali z namenom, da potem same izdelajo unikatne kose.

5. Kaj leto 2017 obeta znamki Jimani Collections?

V letu 2017 si želimo doseči še več žensk ter se hkrati osredotočiti na izobraževanje in podjetništvo. Prav tako želimo svoje delo razširiti na izdelke za dom ter izdelke za moške, hkrati pa se veselimo še nadaljnega širjenja sporočila o pomembnosti etičnega potrošništva po celem svetu.

Jimani Collections
Jimani Collections

Lucy T.
Lucy T.

Ljubiteljica narave, besed, glasbe, potovanj, organiziranosti in seveda vsega, kar diši po lepoti in glamurju ...

2 komentarja

Komentiraj

Vaš email naslov ne bo objavljen.