Ulični stil preteklega desetletja

Ulični slog se ni rodil v preteklem desetletju, lahko pa bi rekli, da je bilo desetletje resnično pomembno. Gotovo ni videti kot ulični slog iz leta 2007, ko so številni fotografi vzpostavljali svoje bloge uličnega sloga, saj nihče ni vedel, kako velika reč bo postal. Z »rečjo« mislim na kariero, marketinško platformo in vir velikega svetovnega zanimanja.

Vir: Pinterest

Kako je ulični slog prešel iz ljubiteljskega bloganja v posel? Če pogledate nazaj na preteklo desetletje fotografij, začnete opažati, kako se prelomnice kristalizirajo. Ko so se digitalni mediji in Instagram razvijali in naraščali v priljubljenosti, je tudi ulični slog postajal drznejši in bolj grafičen. Prav tako lahko razberete skoraj točen trenutek, ko so vsi zamenjali salonarje za superge in ko je Alessandro Michele pri Gucciju spremenil način našega oblačenja. Nekatera leta so zaznamovale posebne kolekcije ali oblikovalci, druga pa edinstveni predmeti, trendi ali kulturni premiki. V zadnjem času je bil ulični slog videti veliko bolj raznolik, zahvaljujoč naraščanju modelov, kot so Adwoa Aboah, Adesuwa Aighewi in Teddy Quinlivan.

Vir: Pinterest

2011

Prva stvar, ki jo lahko opazimo na fotografijah iz tega leta, je, da ljudje na fotografijah ne gledajo v svoje telefone. Šokantno! To je bilo leta, preden smo začeli uporabljati Instagram in preden je postal marketinško orodje in še preden so vsi imeli iPhone. Opazimo tudi, da so vse ženske nosile pete, nekatere celo nepredstavljivo visoke.

Vir: Pinterest

2012

Leta 2012 se je začela pojavljati nova vrsta modne osebe v uličnem slogu: blogerka. Številne blogerke so začele zasedati prve vrste na modnih revijah. To so bile ženske, ki so večinoma nosile svoja oblačila, tako kot vsi uredniki, kupci in manekenke. Takrat se je Hanne Gaby Odiele uveljavila kot eden najprestižnejših modelov z najboljšim slogom, svoj preboj pa je doživela tudi Cara Delevingne. Med uredniki je bila zaradi svojega stila priljubljena Taylor Tomasi Hill. To je bilo obdobje, ko je bilo zaželeno kreativno stiliranje in ne le zmožnost, da si nase navlekel vse najdražje in najbolj trendne kose sezone.

Vir: Pinterest
Vir: Pinterest

2013

Hitro brskanje po letu 2013 je osupljiv opomnik, kateri oblikovalci so bili takrat najbolj priljubljeni: Nicolas Ghesquière pri Balenciagi in Phoebe Philo pri Céline. Čeprav so torbice in barvni plašči  Phoebe Philo bili še vedno priljubljeni, je njena jesenska kolekcija ženske najbolj navdušila. Marc Jacobs se je poslovil od Louisa Vuittona s svojo kolekcijo za pomlad 2014, na sceno pa je stopilo še več blogerjev, med njimi tudi Chiara Ferragni in Aimee Song, ki imata danes milijone Instagram sledilcev.

Vir: Pinterest

2014

Eden velikih trendov leta 2014 je z nami ostal leta in leta: veliki in posebni plašči! Puhasto umetno krzno, pastelni plaščki, in Pradini plašči s poslikanimi obrazi so kar prosili, da bi bili fotografirani. Tudi pomembno: ženske so začele namesto pet nositi superge in predstavila se nam je zvezda, ki je premikala modne meje – Rihanna. Njen vzpon od pop zvezde do ikone dobrega sloga je bil zgodnji primer, kako so zvezdniki postali del te pripovedi. Njen učinek je govoril tudi o pomembnosti osebne blagovne znamke. Pet let pozneje je svoj mega vpliv izkoristila za lepotno linijo, kolekcijo spodnjega perila in nazadnje LVMH-jevo kolekcijo Fenty. Mojster osebne blagovne znamke je seveda Karl Lagerfeld. Se spomnite vseh mogočih obeskov »Karlito« z njegovo podobo?

Vir: Pinterest

2015

Najprej so bile manekenke, nato so bili vplivneži, nato pa še Hadidi in Jennerji, ki so v bistvu mešanica obojega. Vzpon Insta-slavnega dekleta je bil sočasen z naraščajočim zanimanjem za ulični slog. Kar se tiče teh »it« deklet, je Gigi Hadid preboj kot manekenka doživela leta 2015, ko sta s sestro Bello še iskali svoj značilni videz. Njuni stajlingi se nikakor ne bi mogli kosati s skrbno izbranimi oblačili, v katerih ju vidimo danes. Druga velika novica iz leta 2015? Vetements in Gucci. Kar naenkrat so vsi nosili kreacije Demne Gvasalija in kmalu po prvencu Alessandra Michela za Gucci za jesen 2015 so bile njegove kreacije videne povsod.

Vir: Pinterest
Vir: Pinterest

2016

Do leta 2016 smo prešli v obdobje maksimalizma. Po prvi kolekciji Demne Gvasalia pri Balenciagi, so si vsi želeli njegovih kreacij. Preostanek zaslug gre Alessandru Micheleju. Številni vplivneži in uredniki so nosili dejanske kreacije z Guccijeve modne revije, vendar je “Micheleov učinek” navdihnil druge, da so preprosto eksperimentirali z vintidž kosi, od svilene pižame Jenny Walton do epske srednjeveške obleke Zoë Sidel. Čeprav je Michele ljubitelj zgodovine, je njegovo sporočilo za Gucci popolnoma moderno: je zagovornik raznolikosti, pretočnosti spolov in vključenosti, vseh pomembnejših točk kolekcij za leto 2016. To se je odražalo na Guccijevi izbiri manekenk: Adwoa Aboah, Adesuwa Aighewi in Selena Forrest so imele pomembno leto in hitro so postale priljubljene.

Vir: Pinterest

2017

Z leti se izmika bolj natančna določitev »najpomembnejših« videzov ali trenutkov v uličnem slogu, verjetno zato, ker je moda v vsaki sezoni postala bolj nasičena. V letu 2017 se je v odsotnosti trendov poudarek vse bolj preusmeril na osebni slog. Največji korak pa je bil porast zanimanja za moška oblačila. Po dolgih letih so ulice po moških tednih mode izgledale zares dobro.

Vir: Pinterest

2018

Očaranost nad moškimi oblačili je v letu 2018 dosegla vrhunec pred dvema glavnima prvencema: Kim Jones pri Dior Men in Virgil Abloh pri Louisu Vuittonu. Tudi ženske so se začele bolj zanimati za moška oblačila, o čemer pričajo številne zvezdnice, urednice in manekenke, ki so si svoja oblačila začele izbirati tudi na moškem oddelku.

Vir: Pinterest
Vir: Pinterest

2019
Leto 2019 je bilo vrhunec vsega: maksimalizem, vplivneži, zvezdniki, celo minimalizem kot odgovor na vse to. Ko vstopamo v naslednje desetletje, je možno karkoli: Jared Leto v cvetlični tuniki in trenirki? Neverjetno! Edini pravi »trend« leta 2019 je bilo oblačenje zase in to verodostojno. To še ne pomeni, da morate pretiravati. Ulice leta 2019 so bile bolj pestre in raznolike kot kdajkoli prej. Le upamo lahko, da bo leto 2020 nadaljevalo dobre vibracije.

Manca Pogačar
Manca Pogačar

Lepota življenja vabi mojo dušo od začetka mojega zavedanja. Iskrenost in pristnost sta vodilo moje ljubezni do ubesedovanja, zato je literarno novinarstvo, tudi modno, ki ga lahko udejanjam tudi s pisanjem za Elle Slovenija, moj sanjski poklic, življenjski moto pa predajanje lepoti na vseh nivojih bivanja in uživanja življenja.

Ni komentarjev. Bodi prvi!

Komentiraj

Vaš email naslov ne bo objavljen.