Zakaj je igriva stran mode še vedno pomembna

Ko sem bila še mlajša, nisem fantazirala o delu v modni industriji. Vendar sem sanjala o tem, da bi bila uspešna ženska, oblečena ženstveno, a mladostno in pred svojim časom, kot sem to občudovala pri svoji mami. Zamišljala sem si, kako se vrtim kot plesalka s krvavo rdečo pernato boo okoli svojih ramen. Spraševala sem se, kako bi bilo biti kraljica, ki za sabo po tleh vleče dolg plašč. Te podobe iz otroštva, v katerih so bile najrazličnejše identitete, so bile moj prvi namig, kako se fantazija poigrava z modo. Je mehanizem za razkritje komercialno prijazne, okusne zunanje pasti in razkrivanje njenega neškodljivega hedonističnega srca.

Vir: Pinterest
Vir: Pinterest

Konkretno razmerje med modo in fantazijo v letu 2019 je v mojih mislih, odkar je Marc Jacobs za svojo kolekcijo pomlad/poletje 2019 na modno pisto poslal ekvivalent ohlajenega karameliziranega sladkorja. Suknjiči so bili preveliki, volančki so bili izrazito valoviti, hlačne nogavice so bile bleščeče, na pasovih pa so bile rozete velikosti lubenic. Bilo je večje od življenja, Fantazija z veliko začetnico, in nekako se je zdelo primerno, čeprav izstopajoče med kupom kolekcij, ki so se na tednu mode odvile pred tem.  

Vir: Pinterest
Vir: Pinterest

Prihaja do revolucije. Subkulture so v porastu in oblikovalci so v ospredju svojega izražanja in zahtevajo svoj delež. Njihovi privrženci se skupaj z njimi veselijo in se prvič prepoznavajo izven svoje celice. Težijo k pomembnosti nad eleganco. Imajo potrebno energijo potenciala in sprememb. 

Vir: Pinterest
Vir: Pinterest

A pozor. Med temi besedami obstaja predlog, da Jacobsova vizija, lepa in sijoča, kot je, ni nič novega ali pa je celo že zastarela. Možnost je celo, da se potrošniki ne bodo prepoznali v teh dizajnerskih oblačilih, zato oblikovalčeva oblačila ne bodo več pomembna. Hkrati pa se sprašujem: Če je prepoznavanje sebe v modi ključnega pomena, ali ne bi morali enako prepoznavati tudi naših fantazij?

Vir: Pinterest
Vir: Pinterest

V naši sedanji dobi se od mode pričakuje, da bo nudila rešitve, odgovore, razigrane krike. Toda revolucija je blizu. Ustreznost pogosto nadomešča eleganco. Blagovne znamke postajajo čedalje bolj varne pri pakiranju tega, kar prodajajo, na način, ki optimizira uspeh. Supreme je odličen primer s strateško omejenimi kolekcijami. Toda take znamke služijo zelo posebnemu in premišljenemu namenu v življenju potrošnikov in prav to je tisto, kar jih poganja naprej. Spretni so pri izdelavi oblačil, ki jih ljudje želijo trenutno nositi, mojstri čedne enačbe, v kateri določen izdelek v bistvu zagotavlja že vnaprej določen rezultat.

Vir: Pinterest
Vir: Pinterest

Služiti fantaziji je v celoti veliko bolj naporno, toda ko razmislim o znamkah, ki se dosledno odločajo, da se bodo tega lotili – Marc Jacobs, Thom Browne, Valentino, Comme des Garçons, Rosie Assoulin, Simone Rocha, Gucci – sem prepričana, da je prav v tem smisel. Če se resničnost v modnem kontekstu zoži na to, kar vemo in kaj si želimo, potem fantazija govori o tem, kar si predstavljamo in kaj upamo. Ne kot mehanizem za pobeg, ampak kot način, da se počutimo bolj globoko človeško in izkoriščamo moč uma, da vidimo tisto, česar še nikoli nismo doživeli, da se postavimo v čevlje nekoga drugega. Ja, res je zmedeno, ampak tako je življenje in ne morem si ne želeti obojega – resničnosti in fantazije – hkrati.

Vir: Pinterest
Vir: Pinterest

Kot kupec, ki ga znamke želijo navdušiti, trdim, da ima tudi moda več obrazov: bela majica in karameliziran sladkor živita druga ob drugem. 

Manca Pogačar
Manca Pogačar

Lepota življenja vabi mojo dušo od začetka mojega zavedanja. Iskrenost in pristnost sta vodilo moje ljubezni do ubesedovanja, zato je literarno novinarstvo, tudi modno, ki ga lahko udejanjam tudi s pisanjem za Elle Slovenija, moj sanjski poklic, življenjski moto pa predajanje lepoti na vseh nivojih bivanja in uživanja življenja.

Ni komentarjev. Bodi prvi!

Komentiraj

Vaš email naslov ne bo objavljen.