Za modnimi revijami se skriva nor in fascinanten svet: meseci priprav, nenehna popravljanja, dragocene tkanine, ki oživijo, svetli reflektorji, do milimetra naštudirani ličila in pričeske. Vsak korak na modni pisti je rezultat skupnega dela, eksplozije ustvarjalnosti in predanosti, kjer je vsaka podrobnost premišljena do popolnosti, da ustvarimo dogodek čiste magije. Koliko pa stane modna revija, ki običajno ne traja več kot 10-15 minut?

Od 200.000 do 1 milijon dolarjev
Po poročilu McKinsey & Co. lahko 10-15-minutna modna revija v povprečju stane od 200.000 do 1 milijon dolarjev. Na primer, leta 2011 je jesenska kolekcija Marca Jacobsa stala točno 1 milijon dolarjev. Ali, povedano drugače, 1750 dolarjev na sekundo. Večkrat je bila zgornja meja milijona dolarjev celo presežena. Chanelova revija Cruise 2014, ki je potekala na otoku v mestu Dubaj, je stala 1,4 milijona dolarjev. Nič skupnega z najdražjo predstavo v zgodovini, in to je Victoria’s Secret novembra 2016, ko je znamka porabila 26,7 milijona dolarjev za ustvarjanje dogodka.

Katere pa so postavke, ki vplivajo na stroške predstave? Prva stvar, ki je tudi ena najkompleksnejših, sta izbira in najem lokacije. Zelo pogosto morajo modne hiše in blagovne znamke, da jih lahko rezervirajo, plačati najem leto pred dnevom modne revije. Z vsakim krogom modnih brvi znamke iščejo vse bolj izvirna in ekskluzivna mesta za predstavitev svojih kolekcij. Med nekaterimi najbolj ikoničnimi razstavami so Chanel za jesen-zimo 2017 haute couture ob vznožju Eifflovega stolpa; prav tako modna revija Cruise 2020 Louisa Vuittona v letalskem centru TWA na letališču John F. Kennedy v New Yorku in pa revija jesen-zima 2020 Burberryja v Kensington Olympia v Londonu. Potem je tu še proizvodni vidik. Ta del vodi producent, produkcijsko podjetje ali vodja projekta, ki mora spremljati celotno organizacijo in vpletene ljudi. In poskrbeti, da bo na dan predstave vse potekalo gladko.

Potem je treba plačati vizažiste in frizerje. Običajno pa blagovne znamke sponzorirajo kozmetična podjetja, ki ne zahtevajo denarja samo zato, da bi bila sponzor frizure in ličil. Nikar ne pozabimo na stiliste in celotno kreativno ekipo ter seveda manekenke. Cena je zelo odvisna od agencije in od tega, kako znani so zahtevani modeli. Za promocijo dogodka in povabilo pravih gostov v prvo vrsto je treba upoštevati tudi odnose z javnostjo in delo z mediji. Kakšen smisel ima prirediti odlično predstavo, če ni nikogar, ki bi si jo ogledal?

Nenazadnje obstajajo dodatni stroški, ki običajno vključujejo stroške vzdrževanja, kot so razsvetljava, ozvočenje, sedeži, pogostitev in prenos predstave v živo. Oblikovalec Christian Syriano je v intervjuju za Vogue Business razkril stroške, ki jih je imel za organizacijo modne revije na newyorškem tednu mode:
- 40,000-60,000 $ – modeli
- 20.000–50.000 $ – najem prostora
- 10.000–40.000 $ – razsvetljava
- 5,000–10,000 $ – avdio
- 20.000–30.000 $ – produkcijsko podjetje
- 5,000–10,000 $ – sedeži
- 20.000–100.000 $ – produkcijsko oblikovanje
- 2,000–5,000 $ – catering v zakulisju
- 5,000–7,000 $ – avtomobilske storitve za skupinske opravke in prihode VIP gostov
- 0 $ – sponzorirana pričeska, ličila in nohti

Seveda je vse skupaj odvisno do revije, lokacije in oblikovalca, a modni spektakel terja svoj denar in kot vidite, ni prav nič poceni.