Film Frankenstein Guillerma del Tora je izjemno doživetje, ki presega klasične okvire horrorja. Namesto da bi strašil, ponudi ganljivo zgodbo o identiteti, ranljivosti in iskanju sprejetosti. Z občutljivo interpretacijo Jacoba Elordija, ki Kreaturi vdihne globoko človeškost, film razišče, kaj pomeni biti drugačen, rojen iz zavrnitve, ter hkrati odkrivati ljubezen, toplino in lastno mesto v svetu.

Frankenstein Guillerma del Tora

Del Toro in Elordi ustvarita pripoved, ki je bolj kot o strahu zgodba o empatiji in sočutju. Prav ta humanost naredi film tako močnega: Frankenstein ni več pošast, temveč bitje, ki išče razumevanje. Vizualno osupljiv, emocionalen in nežno režiran, film ostane v mislih še dolgo po ogledu.

Frankenstein Guillerma del Tora

Ko se srečata gotična estetika Guillerma del Tora in legendarna prefinjenost Tiffany & Co., se zgodi nekaj čarobnega: dramske scene oživijo z izbranimi arhivskimi dragulji in novimi kreacijami, ki postanejo del filmske pripovedi. V novem filmu Frankenstein (2025) je hiša Tiffany že vidno prisotna — s celovito sodelovanjem, ki presega le izposojo nakita.

Frankenstein Guillerma del Tora

Zakaj je to pomembno za modo (in film)

Sodelovanje med Tiffany & Co. in ekipo filma Frankenstein ni le estetski dodatek: gre za premišljeno križanje zgodovine nakita, pripovedne vloge kostuma in sodobnega brenda, ki v filmski jezik vnese pristen kos ameriške in evropske visokega nakita. Za navdušence nad modo to pomeni priložnost, da vidijo redke arhivske kose na ekranu — v kontekstu, ki poudari njihovo zgodbo in pomen.

Frankenstein Guillerma del Tora

Posoja in kreacije: kaj natančno je Tiffany prispeval

Po uradnih izjavah je Tiffany za Frankenstein posodil ali posebej izdelal 27 predmetov: ogrlice, zapestnice, prstane, broške, uhane, lasek (hair comb) in celo žepno uro. Med temi so:

  • 10 zgodovinskih (arhivskih) kosov iz Tiffany arhiva,
  • 6 arhivskih srebrnih predmetov,
  • 6 sodobnih kreacij iz delavnic hiše,
  • 5 kosov, ustvarjenih izključno za film.

Ta mešanica starih in novih kosov je bila skrbno izbrana v sodelovanju s kostumografko Kate Hawley, ki je obleka in dodatke uporabila kot podaljšek karakterjev. Nekateri kosi so na filmskem platnu prvič po več desetletjih znova zaživeli — in to v popolnoma novem pripovednem kontekstu.

Frankenstein Guillerma del Tora: Mia Goth v vlogi Elizabeth

Zvezda iz arhiva: The Wade Necklace

Med najbolj odmevnimi kosmi je Wade Necklace — impozantna ogrlica iz okoli leta 1900, delo legendarnega oblikovalca Paulding Farnham, z več kot 40 karati evropsko‑rezanih diamantov, v zlatu in platini. Ogrlica je del zgodovinske tradicije “garland” sloga Tiffany‑jev, zgodovinsko povezana z ameriško družino Wade in je bila za film skrbno pripravljena in oblikovno vključena v videz karakterja Elizabeth (v izvedbi Mie Goth).

Poleg Wade ogrlice se v filmu pojavi tudi izjemen Favrile (Favrile glass) scarab / beetle nakit iz leta 1914 — primer Tiffanyjevega sodelovanja z umetniškimi praksami Louis Comfort Tiffanyja in drugih oblikovalcev, ki so v hišo prinesli eksperimentalne materiale in oblikovalske zamisli v prehodnem obdobju med koncem 19. in začetkom 20. stoletja.

Tiffany

V Frankensteinu ti kosi pripomorejo k verodostojnosti obdobja, bogatosti vizualnega sveta in notranjim čustvenim tonom likov. Tiffany je skozi desetletja zgradil obsežne arhive — tako z unikatnimi nakitnimi kosi kot z dokumentacijo, ki razkriva nastajanje kosov, naročnike in tehnike. Ta arhiv je zdaj odprl vrata filmski ekipi, kar je pomenljiv trenutek za hišo in za vse, ki spremljajo dediščino nakita.

Tiffany

Prvič z Netflixom: pomemben premik

Za hišo je sodelovanje s Frankensteinom tudi poslovno‑simboličen korak: Tiffany je uradno postala prva luksuzna znamka nakita, ki je partner Netflixa pri filmskem projektu te vrste. Poleg posoje kosov je hiša podprla tudi promocijske aktivnosti, vključno z izložbami in predstavitvami (npr. posebne okenske instalacije in sodelovanje z izbranimi razstavami v več mestih).

Frankenstein Guillerma del Tora

Kostumografija in forma: kako so kosi uporabljeni

Oblikovalka kostumov Kate Hawley je drobce nakita vgradila v več slojev oblek — od intimnih izrazov, ki poudarijo osebno zgodbo likov, do spektakularnih trenutkov, kjer ogrlice in broške delujejo kot scenski fokus. Glede na režiserjev vizualni jezik so bili kosi uporabljeni tudi kot elementi simbolike: izmenjava dediščine, razkošje, ranljivost in kontrast med lepoto in grozo.

Sodelovanje Tiffany & Co. pri Frankensteinu je lep primer, kako mode in film navzven sodelujeta — ne zgolj kot estetska oprema, temveč kot zgodba sama. Arhivski nakit, preizkušen v času, je dobil novo vlogo: v ospredju filmske drame, kjer vsaka biserna nit in vsak diamant spregovori svojo zgodbo.

 

 

Komentiraj