Bež in črna. Dva tona, ki sta skupaj ustvarila enega najbolj prepoznavnih modnih simbolov vseh časov. Ko je leta 1957 Gabrielle Chanel predstavila svoje slingback čevlje, je svet ženskega sloga dobil novo ikono – popolno ravnotežje med udobjem, eleganco in uporniško ženstvenostjo.


To ni bil le nov model čevljev, temveč manifest. Po letih vojne in tišine je Mademoiselle želela ustvariti nekaj praktičnega, a izjemno sofisticiranega – popolno nasprotje vrtoglavim petam, ki jih je takrat risal Roger Vivier za Diorja. Njen slingback je imel zmeren, petcentimetrski petek, mehko zaobljeno črno konico in elastičen trak na peti. Rezultat? Optično daljše noge, manjši videz stopala in – kar je bilo zanjo ključno – čevlji, v katerih se lahko hodi.


Legenda pravi, da jo je navdihnil garderobni slog njenega nekdanjega ljubimca, vojvode Westminsterja, ter dvobarvni čevlji njegove jadralske posadke. Toda kot pri mnogih Chanelovih zgodbah se tudi tukaj meja med resničnostjo in mitom zabriše. Pomembno je nekaj drugega: Chanel je s tem modelom definirala novo obliko sodobne elegance – žensko, ki se giblje, dela, potuje in živi s slogom.

Slingback čevlje je proizvajala pariška hiša Maison Massaro, ki je dodala elastični trak na peti in s tem omogočila legendarno udobje. Uspeh je bil hipen: Brigitte Bardot, Romy Schneider in Jane Fonda so jih nosile tako na letališčih kot na rdečih preprogah. Chanel je takrat rekla:
“S štirimi pari čevljev lahko obiščem ves svet.”
Bež-črni za vsak dan, mornarsko modri za poletje, rjavi za športni videz in zlati za večer.
Toda tisto, kar je slingback spremenilo v kult, ni bil le dizajn, ampak sporočilo. Odkrita peta je bila v petdesetih letih drzna – skoraj provokativna –, a nikoli vulgarna. Carolyn Mair, avtorica The Psychology of Fashion, je to poimenovala “kontrolirana provokacija”. Coco Chanel je ustvarila čevelj, ki je ženski omogočil svobodo in hkrati ohranil popolno mero elegance.

Kasneje je Karl Lagerfeld razumel, da je slingback več kot kos obutve – postal je DNK hiše Chanel. Pod njegovim vodstvom se je model preobrazil: pojavil se je v tweedu, v PVC različici, v metalnih tonih in celo kot škorenj. Na legendarni reviji Brasserie Gabrielle leta 2015 so skoraj vsi modeli nosili slingback, kar je potrdilo, da gre za brezčasno Chanelovo kodo.
Danes jih vidimo na Meghan Markle, Princesi Beatrice, Kristen Stewart ali Lily-Rose Depp – dokaz, da so te čevlje posvojile vse generacije, od klasičnih do uporniških. Na trgu vintage mode so med najbolj iskanimi, kar potrjuje, da njihova privlačnost ne bledi.

Slingback čevlji Chanel so utelešenje Cocoinega slavnega reza: “Moda mine, slog ostane.”
Šest desetletij kasneje so še vedno sinonim popolnega ravnovesja med ženstvenostjo, močjo in brezčasno preprostostjo.