Dejan David Kemperl: s stilom se rodiš

V modnem svetu nimam ogromno prijateljev, sicer jih tudi nasploh nimam veliko, ker je prijateljstvo nekaj svetega in dragocenega, zato mislim, da je vsem jasno, da dobrega prijatelja ne srečaš ravno za vogalom. Še zdaj dobro vem, kdaj sem se zapletla v pogovor z Dejanom Davidom Kemperlom, ki je danes glavni urednik dveh visoko kvalitetnih revij, Golf Kluba in Davida, revije za moške s stilom. Bilo je tik ob morju, na Internautici, ki je bila najbrž takrat šele na začetku; medtem ko je on poznal moje delo, jaz njegovega še nisem, zdelo se mi je le, da je zelo ambiciozen, mlad fant, ki zna priti daleč. Vedel je vse in njegove oči so bile polne radovednosti ter spoštovanja do mojega dela. Kar me je presenetilo. No, zdi se mi, da so besede “bo prišel daleč” danes krepko premalo, ker je v Sloveniji naredil vse, kar se da narediti na področju moške mode in zgodba se bo ponovila na Hrvaškem, sicer pa močno verjamem, da še kje drugje. Dejan gre. Zelo preprosto. In se ne ustavi. Ima čudovit smisel za humor in obožuje modo. Ne poznam večjega Chanelovega privrženca in hkrati človeka, ki modo resnično pozna. Ne površno, ker to ni njegov stil. In prav o stilu je tekel najin pogovor.

Vir: osebni arhiv
Vir: osebni arhiv
Vir: osebni arhiv
Vir: osebni arhiv

Kaj je zate stil ter kdaj lahko govorimo o moškem s stilom?

Veliko je klišejev o tem, a sam menim, da drži kot pribito, da se s stilom rodiš. Če si brez njega, uporabi dobro stilistko ali stilista. Zdi se mi, da se Slovenci na splošno premalo poslužujemo dobrih stilistov in stilistk, ki jih imamo, slednji pa zato ne znajo dostikrat postaviti “normalne” cene in nato pretiravajo in se zopet zavrtimo v začaran modni krog, namesto da bi skupaj s sodelovanjem napredovali vsi. Moški s stilom je moški, ki zna namesto trenirke in “komotnih” hlač ter crocksov nase nadeti vsaj nekaj osnovnih moških oblačil in morda še nekaj modnih dodatkov, ki ga razlikujejo od preostalih povprečnežev v jeansu. Saj veste, stili so različni in danes postajajo izjemno sodobni. A resnično ni vse, kar daš nase, svojstveni vrhunski stil, kot to razumejo neke vrste slovenske bloggerke ali samooklicani influencerji. Neke osnovne zakonitosti v modi in pri eleganci bodo vedno obstajale in prav je tako. Coco Chanel je dejala, da je imela rada obleke, tako kot knjige, da se jih je rada dotikala, da jih je ljubila. Tako je tudi z oblačili in dobrim stilom. Razvijamo ga lahko s časom, z različnimi slogi in z osebno rastjo in dozorelostjo.

Si že dolgo urednik čudovite revije David, ki zdaj izhaja tudi na Hrvaškem. Delati na majhnih trgih je prav gotovo velik izziv, kaj te pri delu še vedno navdušuje?

Če sem iskren bom tokrat, draga moja Lorella, prav zate in tvoje cenjene bralce prvič priznal, da sem velikokrat pomislil, da bi odnehal in se že davno preselil v tujino, saj bi mi bilo delo v tujini in kjerkoli drugje veliko lažje, predvsem, ker bi lahko razvil širše projekte in sledil svojim strastem še globlje, se bolj poglobil v modo samo, in ne tako površinsko kot je dostikrat na naših trgih, kjer še tisti, ki bi morali predstavljati modne znamke, preslabo ali sploh ne opravijo svojega dela, da ne omenjam, da pohvale ne poznajo. Tako smo tudi mi vsi, ki delamo na tem področju, podhranjeni na nek način ali imamo premalo virov in informacij. Navdušuje me še vedno izjemno kvalitetno delo posameznikov, med katerimi si tudi ti sama in takih nas je izjemno malo. Danes prednjačijo hipno večinoma neki instant prodani osebki, ki jih nekaj časa gledamo, potem izginejo in se za njimi izgubi vsakršna sled, kot tudi za njihovim delom. Sam rad delam z ljudmi, ki so trdno na tleh predani več kot 100 % svojim področjem delovanja in zmorejo biti ob vsem, kar se danes dogaja v sodobnem svetu, na koncu koncev le preprosti ljudje. Ki veliko delajo in malo govorijo ter veliko pokažejo, ustvarijo. S takimi gradim dolgoročne odnose in že komaj čakam, da jih zopet srečam, kjerkoli po svetu. Zato tudi vztrajam, da našim trgom dokažemo, da se zmore, četudi je tu izjemno težko prav zaradi lokalnih ljudi in lokalnih predstavnikov modnih znamk. Številni bi že davno vrgli puško v koruzo, številni dobri so jo tudi že.

Vir: osebni arhiv
Vir: osebni arhiv
Vir: osebni arhiv
Vir: osebni arhiv

Kakšne so največje razlike v modi med Slovenijo in Hrvaško?

Če pogledamo le velikost trgov, hitro opazimo, da se zaradi večjega števila ljudi lahko nekatere znamke hitreje razvijajo, in to se vsekakor opazi. Imajo več znamk, večje trgovine, bogatejše showroome, ki jih vsaj imajo. Dekleta na Hrvaškem se zavedajo, kako pomembno je, da so lepo naličena, lepo oblečena, v Sloveniji prepogostokrat slišim, da so dekleta “komot”, da jim je udobno. In nato se čudijo, zakaj jim moške speljejo vedno lepotice in urejene gospodične ali celo gospodiči. To je normalno, moški vedno sanja o večni zapeljivi Veneri in tega Slovenkam še kako manjka. Prav tako je pri moški modi, veliko bolj so osveščeni in veliko bolj spremljajo trende. Le želim si, da bi bilo kmalu podobno v Sloveniji. In ja, privoščili si bodo kak dragocenejši kos, četudi ne bodo veliko jedli kak dan, saj se zavedajo, da k njim potujejo tujci, da sodelujejo z njimi, česar pri nas niti najvišji politični vrh ne izkazuje, zato pogosto nosijo prevelike suknjiče ali preširoke hlače. Lažna skromnost je narejena in nikakor ne sodi v sodobni modni svet. Z drobnimi koraki nas je Zagreb že davno prehitel, četudi si naši uvozniki mislijo da oni vodijo modni posel. V Zagrebu najdete tudi drobne butične trgovine, ki so pri nas že skorajda izumrle. Pojdite na kak sestanek v urad, nekoč je veljal protokol, danes vas v sprejemni pisarni sprejme gospa s crocksi, to pove vse o razlikah.

Če se dotakneva moških trendov za tekočo sezono jesen in zima, kateri so po tvojem mnenju top kosi, ki naj bi jih vsak moški imel?

Že ko sem se sprehajal na Pitti Uomo v Firencah, sem postal občudovalec fantastičnega prepleta med športnostjo in tradicijo znamke Z Zegna, ki jo je novi stari kreativni direktor Alessandro Sartori tako lepo umestil v aktualno kolekcijo, da si smučanja brez vsaj enega kosa njihove kolekcije sploh ne predstavljam. Ko sem povzemal sloge letošnje jesensko zimske kolekcije po Milanskem in Pariškem tednu mode, sem zapisoval preproste besede, kot so veliki karo vzorci, ekstremno puhaste jakne, sončno oranžne barve, ogromno posebnih tehnološko naprednih materialov, vojaškega stila in navdihnjenih oblačil z umetniškimi deli, kot smo to lahko opazili pri znamki Prada. Če me povprašaš konkretno o kosih, je povsem jasno, da brez baretke Louis Vuitton letos ne gre. Prav tako so jih umestili pri znamkah Bally in Pradi. Sam sem navdušen nad vzorčastim puloverjem iz sedemdesetih let znamke Prada in čudovitim bordo plaščem znamke Boss. Sam sem sicer zapisal, da gremo skozi letošnjo jesen in zimo bolj kot vodilni IT geniji, a kot je dejal kreativni umetniški vodja znamke Dior Homme, Kris Van Assche, mladi ne nosijo klasičnih oblek, ker ni takšnih, ki bi jih radi nosili. Želijo poustvarjene obleke z dodatki, zadrgami, trakovi, všitki, vezeninami, dekoracijami in predvsem udobnimi materiali.

Vir: osebni arhiv
Vir: osebni arhiv
Vir: osebni arhiv
Vir: osebni arhiv

Katere so največje napake, ki jih moški običajno delajo na področju mode?

Moški običajno preveč zlahka jemljejo modo in oblačila. Mislijo, da je morda s tem, ko imajo malo natrenirano telo, prav vseeno kaj dajo nase. Majica in jeans hlače, pa so že hitro zadovoljni. A resnica je zelo daleč od tega. Tudi pri moških veljajo številne zakonitosti in tudi aktualne smernice, ki sem jih nekaj opisal in izpostavil. Še vedno mi je smešno gledati, kako Slovenci na uskladijo pasu in čevljev ali kravate in srajce. Da se v materiale in črte niti ne spuščam. A še enkrat, če ti osebno ne gre, se ne boj poklicati za nasvet.

Žal je tako, da so moški vedno “manj pomembni” od žensk v modni industriji, a vse kaže, da se bo tudi ta trend spremenil, saj se področje moške mode ter lepote bliskovito razvija. Je tako tudi pri nas?

Pri nas na žalost temu trendu še ne sledimo v tolikšni meri. Žal zaradi katastrofalnega zavedanja o domači modni industriji, saj praktično razen nekaj športnih znamk in znamke spodnjega perila niti nimamo veliko proizvajalcev moške konfekcije. S ponosom zato tu izpostavim gospo Zlato Zavašnik z njeno znamko Sens moških oblačil, pri kateri se v zadnjih letih resnično opazi napredek in njene kolekcije me presenečajo iz sezone v sezono. Če smo nanjo pred časom gledali bolj kot na priložnostno kreatorko moške mode, postaja vse bolj obvezna skozi vsako moško sezono, kot tudi njeni produkti in dodatki, ki jih želimo imeti iz kolekcije v kolekcijo tudi v naši domači garderobi. Je pa res, kot si zapisala, moška moda se vse bolj razvija v kvalitetno modo, kar sovpada z boljšimi časi na denarnem in zaposlitvenem trgu. Izjemno rast beležijo tudi moške lepotne znamke, kjer se opazi, da moški vedno bolj skrbimo zase in to nima nič skupnega s poženščenostjo, kot bi nekateri radi prikazali. Fenomen Davida Beckhama, ki se je obril pod pazduhami, si nadel verižice, zapestnice, gele za utrjevanje las in kasneje brade, je bil tako močan, da ga nekatere znamke šele danes razumejo. Sodobni moški so drugačni, napredni in imajo z jamskim moškim lovcem skupen le še lov.

Vir: osebni arhiv
Vir: osebni arhiv
Vir: osebni arhiv
Vir: osebni arhiv
Vir: osebni arhiv

Še nekaj o dodatkih; vem, da si reden obiskovalec sejma Pitti uomo, kjer lahko v hipu ujameš vse trende, tudi na področju dodatkov. Kateri so must have dodatki mrzle sezone?

Če ne bi obiskal prečudovite prireditve in poklona moški modi, sejma za moška oblačila Pitti Uomo v Firencah, bi se mi zdelo, da se ni pričelo novo leto (saj je sejem prvi teden po novoletnih praznikih), ali pa, da sem prenehal dihati sveži modni zrak. Vsako sezono znova sem bolj in bolj navdušen in četudi so obiski tovrstnih projektov kar dragi, si z veseljem vzamem čas in si ogledam, kaj vse pripravljajo virtuozi mode iz celega sveta, četudi za ceno obiskov običajno ne odidem na poletni oddih, a vse v življenju je stvar prioritet in naših odločitev. Konec koncev tam srečam veliko svojih prijateljev in poslovnih partnerjev in iz leta v leto sem se naučil tudi z njihovo pomočjo veliko tega, kar danes vem o modi, prestižu, luksuzu in kar spremljam in vsaj malo z ekipo tudi spreminjam skozi čas tako na domačih kot hrvaških tleh. Kot sem omenil je letos IN kos baretka, taka bolj podložena, mala torbica okoli pasu, urbani nahrbtnik, sploh z besedami, kot na primer THINK znamke Fendi, moška clutch torbica, izjemno materialno bogate vikend torbe, pri čevljih močno nazobčani podplati bodisi kot pri gležnjarjih Bally ali Ermengildo Zegne, veliko pa bo oblog iz krzna bodisi znotraj položenega ali le obloženega, kot na primer pri mokasinih znamke Prada. Za bolj vsakdanjega moškega bo še naprej preplet nad tehnološko visoko razvitimi supergami, kjer si sam zelo želim prav tiste visoke znamke Ermenegildo Zegna ali Bally, presenečajo pa gotovo tudi edinstvene Fendijeve, ki postajajo predmet poželenja sodobnih modnih moških, jasno poleg Valentinovih, ki so že nekaj sezon zapored takoj razprodane, ne glede na njihovo ceno.

Lorella Flego
Lorella Flego

Obožujem biti ženska in tega ne bi zamenjala za nič na svetu. Moda mi je bila položena v zibelko, v njeni družbi pa mi ni nikoli dolgčas. Glitter.si je moj osebni pogled v svet ...

3 komentarji
  1. Draga Lorella:),
    Z veseljem sem prebrala ta članek, in se nasmejala ob zapisani ugotovitvi, ko te na uradu pričaka gospa s crocksi:), ja to pa je protokol:). Vesela sem moškega pogleda na modo, da si delila misli z nami:), tudi to je moda.
    Objem,
    Karin

Komentiraj

Vaš email naslov ne bo objavljen.