Je prava mojstrica ličenja, ki svoje delo opravlja odlično, suvereno in vedno z nasmehom. Občudujem njene stvaritve in si lahko samo predstavljam, kako morajo biti vse te ženske zadovoljne takrat, ko njen čopič začne plesati po njihovem obrazu. V zadnjih letih se je to področje zelo razvilo in danes je, resnici na ljubo, malo žensk, ki ne prisegajo na make-up, četudi le z naravnim videzom in malo maskare. Jasno Oklešen sem ulovila med eno in drugo delavnico, pravi, da ima ogromno dela, a v svojem ustvarjanju zelo uživa. In veste, kaj je največje bogastvo? Ko lahko hobi spremeniš v sanjsko delo, to je res neprecenljivo.
Od kod prihaja ta strast do make-upa in estetike?
Že kot majhna punčka sem non stop risala in moja babica je te risbice spravljala v posebno mapo. Večino teh slik predstavljajo obrazi, kar je zanimivo, če zdaj gledam, kje sem pristala. Kot najstnica sem začela eksperimentirati z ličili na sebi, vendar zaradi majhnih ustnic nisem imela kaj dosti manevrskega prostora, moja koža pa je bila takrat brezhibna in sem praktično bila enaka s pudrom ali brez, zato sem začela preizkušati ličila na kolegicah. Tam pa se mi je začel odpirati ta privlačni svet make-upa, saj sem bila fascinirana, kako lahko hitro spremeniš in polepšaš obraz že z zelo malo ličili. Te transformacije so me res zasvojile kot droga in to je bil moj relax ves čas, med študijem in tudi potem, ko sem bila že v normalni službi. Ampak takrat nisem niti pomislila, da bi to lahko postal moj poklic. Profesionalno sem se z ličenjem začela ukvarjati šele pri tridesetih, ko sem iskala novo službo in se odločila, da poskusim s tem. Zdaj ali nikoli, sem si rekla, in 20 let kasneje sem še vedno tu in še vedno uživam v tem. Najlepše je, če je tvoj posel hobi.
Kdaj je zate ženska dejansko lepa?
Enostavno … Ko se dobro počuti v svoji koži.
Koliko nas lahko make-up spremeni? Sprašujem zato, ker na tvojem Instagram profilu lahko prav občudujemo ženske, ki so povsem vsakdanje, nakar jih spremeniš v prave dive …
Zelo jih lahko spremeni. Že takoj opazim drugačno, bolj samozavestno obnašanje, ko so si všeč z make-upom, četudi to pomeni samo lahek nanos maskare in sveže podlage. Včasih se prav sramežljivo ogledujejo in spogledujejo v ogledalu, ko ne morejo verjeti, da so lahko tako lepe tudi one, ne samo manekenke. Ja, prav takšni komentarji sledijo.
Kakšen je njihov odziv, ko se vidijo z “novim obrazom”?
Najbolj sem vesela, ko vidim tisti poseben lesk v očeh. Takrat vem, da se moram ustaviti in je to to. Make-up namreč gradim počasi, jo opazujem, kako se obnaša, ko spremlja, kako se njen obraz počasi spreminja. Tistim, ki se nikoli ne ličijo, je hitro dovolj in so prevzete že, ko nanesem samo podlago, druge, bolj zahtevne, pa mi pustijo, da s čopiči plešem po njihovem obrazu kar nekaj časa, in ko se zadovoljno zasmejijo in se spogledljivo opazujejo v ogledalu, vem da sem zmagala. To je res najlepši občutek, da jim lahko to samozavest narišem nazaj na obraz.
Katere so najbolj pogoste napake, ki jih delajo ženske na področju make-upa?
Velikokrat poskusijo narediti nekaj, kar so videle na IG ali FB, pa to ne ustreza niti njihovemu karakterju, ne njihovemu obrazu. To mi tudi povedo. Imajo nerealne predstave. Make-up mora biti personaliziran, saj smo si različne. Tudi vsake oči imajo svojega malarja. Nekaj, kar je meni všeč, ni nujno da je stranki, zato je bistveno, da jo poslušam, kaj ji je všeč, kakšna je, poskusim oceniti, ali ima realno predstavo o tem, kaj ji paše, in potem vse to zapakirati v en lep make-up. Jaz lahko na vsaki namreč naredim vsaj 20 make-upov, bistvo pa je, da se ona dobro počuti. Hja … Sčasoma sem postala pravi psihoanalitik.
Živimo v času, ko mora biti vse lepo, zglajeno in perfektno, čeprav je realno življenje nekaj povsem drugačnega … Kako se denimo ti soočaš s staranjem in spremembami, ki so del naravnega procesa?
Jaz sem kar realna in nimam problemov s staranjem. Zdi se mi, da sem se z leti sprejela takšna, kot sem. Je pa tudi res, da mi je glede kože in gub genetika prizanesla. Opažam, da so stranke obremenjene s svojo podobo zaradi popolnih podob iz socialnih omrežij, ki niso realne. Ampak po 45. letu se večina sprejme in izgled ni več tako zelo pomemben. Nič hudega, če si z manjšimi popravki povrnejo samozavest, problem je, ko nikoli ni dovolj.
Koliko se je svet make-upa spremenil v zadnjih letih, koliko je denimo sama kozmetika napredovala?
Ogromno. Predvsem marketinško nas želijo prepričati v nove produkte, ki pa dejansko obstajajo ves čas, samo nova imena si izmislijo zaradi prodaje. Sem marketingar po stroki, zato tudi stranke malce ozaveščam, kako to gre. Vedno so osvetljevali obraz, samo da se zdaj temu reče “baking”. Že naše mame so si na lica dajale šminke, zdaj pa je treba to predstaviti kot novost v obliki stikov za ustnice in lica. Za “glow” na obrazu so npr. Marilyn Monroe dodajali vazeline, zdaj pač imamo bolj hidratantne pudre, fikserje, highlighterje … Tehnike ostajajo, produkti pa so podobni, samo sestavine bolj kvalitetne. Ali pa tudi ne pri nekaterih znamkah …