Kot vidite tokrat ne gre za nasvet, bolj za vprašanje, ki še vedno dviguje kar nekaj prahu, a verjamem, da bo čas pokazal pravo rešitev in našel primeren kanal komunikacije tudi na tem področju. Urška pravi tako:
Kot žensko me res moti, da so mnogokrat kreme proti staranju v rokah mladih deklet, saj tako postanejo oglasi zanje res nekredibilni. Po drugi strani pa imam občutek, da je staranje napačen proces, ki se ga je treba sramovati. Priznam, nisem ravno zaljubljena v svoje gube in pridno uporabljam vse možne kreme za obraz, a včasih me res prešine, da je staranje še vedno tabu in da so za modni svet “lepa” le mlada dekleta.
Res je, tudi sama sem bila večkrat pozorna na ta fenomen: izbrane manekenke ali obrazi pač niso primerni za ciljno publiko. Včasih sliko spregledamo, drugič res ne. Osebno raje vidim žensko z gubami, ki reklamira kremo proti njih, kot čudovito manekenko pri 20., ki se s to kremo gotovo ne maže. Ampak ok,, moramo priznati, da je v zadnjih letih lepotna industrija vseeno naredila kar nekaj korakov, nismo še na cilju, a bomo. Staranje ostaja stvar, o kateri se manj piše, medtem ko smo denimo zelo glasni za ženske z oblinami. Zanimivo, so saj marsikdaj obline, v smislu prekomerne teže, plod slabega prehranjevanja, ki bi ga lahko popravil,,gube pa pač so in če tudi jemo cel dan samo sadje in zelenjavo, žal ne bodo izginile.
Kar je kontradiktorno
Staranje je del življenja, toda ali se znamo s pravim duhom soočiti z minljivostjo časa? Lepotni svet, ko gre za staranje, kaže dvoumen odnos. Po eni strani nam pomaga z veliko količino ličil in izdelkov za nego kože, ki ustrezajo posebnim potrebam spreminjajoče se kože. Po drugi strani pa se soočamo z oglaševanjem, ki nas zavaja, da najdemo izgubljeno mladost, ki je v resnici ni več mogoče povrniti.
Ker čas teče, za vse. In to je perverzni mehanizem, ki vpliva tudi na moške (ni naključje, da sektor moških lepotnih izdelkov nenehno raste), a predvsem na ženske. Starajoči se moški je še vedno predstavljen kot tisti, ki pridobiva šarm, zrelost in ozaveščenost, medtem ko se ženska načeloma stara slabo: ima gube, koža ni več elastična, ten je siv, lasje so beli in v tem ni nobenega šarma. Hm.
Kaj je ageizem?
Ageizem, izraz, ki ga je leta 1969 skoval ameriški gerontolog in psihiater Robert Neil Butler, in se nanaša na diskriminacijo starejših ljudi. Toda starejši od koga? V svetu lepote se končno nekaj spreminja in ljudje, stari 50 let in več, ne veljajo več za starejše. S pravilno lepotno rutino med 35. in 55. letom ter uporabo izdelkov proti staranju še naprej veljajo za lepi in fascinanten. Pojem starosti se je torej spremenil. Ne glede na to, staranje obstaja in je nesporno. Kolikokrat vidimo ljudi nad 60, da ne rečemo nad 70, kot obraze lepotnih izdelkov? Zagotovo skoraj nikoli in absolutno veliko manj kot so na plakatih prisotne ženske pri 20. Staranje je še vedno tabu: pretvarjamo se, da se to ne zgodi, in pustimo, da težava izgine. Koliko časa se bodo starejši ljudje, kljub temu, da so ekonomsko pomembna kategorija v lepotnem sektorju, še morali počutiti in videti neustrezno zastopani?
Ambasadorji mimo ciljne publike
Še vedno obstajajo velikani v lepotnem sektorju, posebej z linijami proti gubam, proti madežem, za povečanje volumna in za polnjenje zrele kože, ki oglašujejo serume za obraz, kreme in preparate za oči na modelih, starih komaj 25 let. Zakaj ne bi izbrali ljudi z gubami, ki so jim kreme proti gubam namenjene? Sicer je res, da je lepa in napeta koža lepša, o tem ni dvoma, a tudi starejša ženska ima svoj šarm. Medtem ko to pišem, sem se prav spomnila na čudovite gube igralke Andie McDowell v L’Orealovi kampanji. Tako ali drugače si videl lepe oči, gube pa si spregledal in res niso bile moteče.
Kako pa je z make-upom?
Eh, še slabše.
Pri ličenju je situacija še bolj zastrašujoča. Razmišljanje o tem, da bi na starano kožo gledali kot na platno za nanos podlage, je precej utopično, zlasti s strani velikih imen v tem sektorju. Družba, ki smo navsezadnje mi v svoji najbolj površinski plati, želi videti popolne obraze. Kljub vsemu pa se nekaj premika in lepotni svet postaja rahlo bolj inkluziven, marsikdo se bori proti diskriminaciji starejših in izbira ljudi vseh starosti. Pot je dolga, kot pri vseh stvareh, ki so družbeno pomembne. Sama sem za dobro in pametno nego obraza v kateri koli starosti in sem vesela, da obstajajo izdelki, ki nam pomagajo, da se vsak dan vidimo v ogledalu lepe, urejene in zdrave. A prav zato, ker je pomembno predvsem dobro počutje, je nujno najti ravnotežje med realnostjo in oglaševanjem ter prenehati prodajati očitne iluzije.